New South Wales

Sydney, Australie dag 8 ( 18 december)

Ik ben vandaag met Marc, Sonja en Luc op bezoek geweest bij Tante Riet. Ze is de zus van mijn oma en eind jaren vijftig naar Australie gegaan. We hebben daar wat gedronken en niet onbelangrijk wat drop gekocht. In Nederland eet ik niet veel drop maarja als je van huis ben is al het hollandse voedsel lekker.

Sydney, Australie dag 9 ( 19 december )

We zijn vanuit de het centrum van de stad met de ferry richting de Zoo gegaan. Het was een prachtige dierentuin. Het park was erg groot en had een fantastisch uitzicht over de stad.

voor de rest zie de foto's:

http://picasaweb.google.com/109646977762340328435/Koen?authkey=Gv1sRgCMCY3Mfmi6fCCg#

Sydney, Australie dag 10 ( 20 december )

Er is een bekende Chinese markt in Sydney, genaamd Paddy Markets waar je vele bekende spullen voor een relatief lager bedrag kan kopen. De markt was echter gesloten, de markt is er alleen van woensdag tot zondag. Ik ben daarna doorgelopen naar Darling Harbour. Dit is een natuurlijke inham waar enkele toeristische attracties staan. Het is er tevens ook erg mooi.


Dinsdag 21 december

Ik ben vandaag lekker een dagje naar het strand geweest. Een van de beroemdste stranden van Sydney is Bondi.Bondi heeft een prachtig witstrand en hoge golven voor de surfers. Het is een plaatje! kijk hier voor een foto, (de foto is trouwens niet van mij was mijn camera vergeten :

http://www.beach.org.au/Images/bondi.jpg

Woensdag 22 december

Sydney heeft ook een bekende vismarkt. De markt is bekend om zijn goede vis, dit wilde ik zelf dus ook wel graag proberen. De vis was goed maar niet geweldig, tja je kan niet alles hebben. De Aussies eten vooral vis tijdens het kerstmaal dus waren er veel mensen bezig met inkopen doen voor de feestdagen.

Vandaag dan toch even langs Paddy's market, het was een leuke ervaring om al die kraampjes te zien maar weinig bijzonders. Er waren veel veel shirts/petten gericht op de toeristen niet erg veel bijzonders.


donderdag 23 december

Er zou in Sydney een nederlandse snackbar zitten, die wilde ik dus wel graag even uitproberen. Na een uurtje zoeken en het nog niet gevonden te hebben heb ik het toen maar opgegeven geen frikandel speciaal voor mij.

Na deze grote teleurstelling ben ik maar naar het zwembad gegaan bij de botanische tuin.

Hier heb ik heerlijk gegeten en heb daarna van de zon en het koude water genoten.

http://lh3.ggpht.com/_qDdMwC-oEJM/SuWSTmR7OaI/AAAAAAAAUEY/vD0zT5Bc9PA/s1600/IMG_1114.JPG

vrijdag 24 december (kerstavond)

We zijn richting het national park Woolongong gereden en zijn daarna lekker op het strand gaan liggen. Er waren gelukkig hoge golven zo dat we het board niet voor niks hadden meegenomen. Hierna zijn we naar huis gegaan en hebben een poging gedaan om te BBQ' en. Dit lukte uiteindelijk nog wel, maar duurde langer dan verwacht.

Ik zal de foto binnenkort er bij plaatsen.

Zaterdag 25 december ( eerste kerstdag)

Wat doe je anders met kerst dan naar het strand gaan, dit was dus de dag invulling.

zondag 26 december ( tweede kerstdag)

Tante Riet, John & Allisson + kids kwamen op bezoek bij Marc en Sonja. We hebben een lekker lunch gehad met soep en cake. Daarna was het voor mij al weer tijd om mijn spullen te pakken en richting de trein te gaan om mijn bus bij het centraal station te halen. Ik was gelukkig ruim op tijd en zat redelijk vroeg in de bus. De busreis ging goed, 3 uur rijden is goed te doen.

Hostel vinden was redelijk snel gelukt binnen 20 minuutjes was ik er. De eerste nacht zelfs een kamer voor mij alleen.

Reacties

Reacties

Jaap

Hee Koen,

je hebt het nog steeds naar je zien zie ik al!
Leuk dat je kerst ook aan de andere kant van de wereld met je familie kan vieren.

Ik heb je trouwens nog een mail gestuurd (weet niet of je die al gelezen hebt).

Groetjes en alvast een gelukkig Nieuwjaar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!