Melbourne

Zondag 20 maart

We zijn de ochtend goed begonnen met mijn vaste gebruik in dit hostel: ontbijt op de rooftop. Het zonnetje scheen al heerlijk en een bijna strak blauwe lucht uizicht op de skyline van Melbourne.

In het begin van de middag heb ik Milou een aantal plekken van Milou in het cemtrum laten zien: Queen Victoria market, federation square, treinstation. Hierna zijn we een stukje langs het water gelopen langs de restaurantjes. Hierna nog even naar het winkelcentrum gelopen met een oude fabriek in het midden.

Bij federation square was het wel grappig want er was hier een soort Thaise dag. Er waren verschillende kraampjes met eten en informatie over het Zuid-Oost Aziatische land. Vandaag hebben we ons verlekkert met een frietje oorlog (belgische mayonaise + satesaus en ui).

Maandag 21 maart

Vandaag heb ik met Milou aan het begin van de middag het museum voor moving images bezocht. Er was een grote tentoonstelling van Disney. Je kon zien hoe de techniek in de jaren verandert, ze lieten ook stukken zien van verschillende Europese sprookjes die Disney had verfilmd. Bij de techniek zag je de schetsen van vroeger die ze gebruikte voor de film en het verschil met nu dat ze tekeningen gebruiken en nog verder de film maken met de computer.

Er was ook nog een normale tentoonstelling die er altijd staat. Hier lieten ze de ontwikkelingen zien bij de televisie, computerspellen. Het was erg leuk om alles te zien en de ontwikkelingen van de afgelopen 50 jaar bij de televisie/films. En ook van de computerspellen van de afgelopen 20 jaar, de spellen kon je ook spelen wat het museum een stuk aantrekkelijker maakt. Het was absoluut waard om het museum te bezoeken.

Na het museum bezocht te hebben is Milou richting het terrein van de Australian Open gelopen en ik ben verder in het centrum van de stad gaan lopen. Ik ben wat smalle straatjes in gelopen en wat zaakjes bekeken, gewoon lekker wat sfeer proeven in Melbourne.

Dinsdag 22 maart

Gewoon door de stad verder weinig bijzonders. Door de straatjes van Chinatown en de rest van het centrum.

Woensdag 23 maart

We werden vanochtend vroeg om 7:10 opgehaald bij het hostel om richting de Great Ocean road te gaan. Na een ruim uur ijden van af Melbourne kwamen we bij het beroemdste surfstrand van Australie. Jaarlijks worden hier ook wedstrijden gehouden voor de wereldseries.

Hierna zijn we verder langs de kust gerden en werd ons bij alle hoogtepunten de mogelijkheid gegeven om uit te stappen en foto's te maken. Tussendoor zijn we ook nog gestopt bij een plaatsje waar een aantal koala's in een boom zaten. Ik heb deze keer ook voor het eerst een wakkere koala gezien. Ze slapen namelijk minimaal 20 uur per dag omdat ze niet erg energierijk voedsel eten.

Na nog een aantal prachtige uitzichtpunten te hebben bezocht kwamen als een van de laatste stoppen uit bij de beroemde 12 apostles. Dit zijn stukken rotsen/land die een aantal meter van het land in de zee staan en vroeger aan het land hebben vast gezeten.

Donderdag 24 maart

Vandaag slechte dag wat het weer betrefd bijna de hele dag REGEN! Je zou zeggen mogelijk fijn om alvast te wennen aan het Nederlandse weer over een kleine 1 1/2 maand maar ik was ondertussen al meer gehecht geraakt aan het Australische weer.

Tijdens de buien ben ik toch maar even naar de Queen Victoria market gelopen. Na een uurtje te dwalen op de markt even naar de binnenstad gelopen om wat dingen te regelen voor mijn vliegticket.