Tasmanie (deel 2)

Maandag 14 maart

Vanochtend vroeg opgestaan voor de autorit naar het heuvelige landschap van Cradle Mountain. We kwamen begin van de middag aan en hadden onderweg alvast het hostel besproken op de berg. De reden om niet onze bus te slapen vannacht was dat het wel eens erg koud zou kunnen worden s'nachts in de bergen.

Dinsdag 15 maart

Vandaag de gratis shuttlebus gepakt enkele honderden meters van het hostel af. Het busje bracht ons in 20 minuutjes naar Dove Lake (meer) op Cradle mountain. We hebben hier een 2 uur durende wandeling om heen gemaakt.

We hadden het hostel ook voor vannacht geboekt achteraf hadden we meteen dor kunnen rijden naar Strahan. Maar nog een extra nacht in het hostel was ook niet slecht. Als ik naar buiten liep zag ik meer dan de helft van de keren wilde dieren bijna altijd walibi's maar ook een keer een wombat.

Woensdag 16 maart

We zijn met de van verder gereisd dit maal naar de westkust van Tasmanie. De autorit naar Strahan duurde ongeveer 2 1/2 uur. Daar aangekomen hadden we meteen de Gordon River cruise gereserveerd voor de volgende ochtend.

Donderdag 17 maart

De Gordon River Cruise begon om 08:30 tot 14:15. We vaarden langs een groot natuurgebied dat op de werelderfgoed lijst staat. Het behoort tot de hoogst gewaardeerde natuurgebieden samen met een gbied in China. Het was erg mooi om een keer te zien maar het was niet heel indrukwekkend voor mij. Het is goed om te zien dat er in de wereld ook nog stukken zijn die niet door de mens beschadigd of verandert zijn. Na ons ordinair vol te hebben gevreten tijdens de buffetlunch, hadden we nog een kleine wandeling voor de boeg. Hierna kwamen we terug aan in de haven en zijn we in de auto gestapt. Na 3 uur rijden hebben we vanavond de campervan op een soort minicamping staan in Hamilton een uur van Hobart.

Vrijdag 18 maart

Vanochtend om 8 uur al begonnen met de schoonmaak van de auto. Na een half uurtje een autowasstraat te zijn tegen gekomen hebben we de auto van binnen en buiten helemaal schoon gemaakt. We kwamen toen rond half 12 aan in Hobart, de vrouw van de verhuur was er echter niet en we hebben toen nog bijna 2 uur op haar moeten wachten. Hierna ingecheckt bij het hostel en op internet mijn slaapplaatsen voor de komende tijd vast gelegd.

Zaterdag 19 maart

Uitgecheckt bij het hostel, we zijn toen naar de Salamanca market gegaan. Dit is een grote markt in het centrum van Hobart. Toen we er liepen viel me ineens op dat ze een Nederlandse delicatesse verkochte: oliebollen. Omdat het een erg voedzaam etenswaar zijn we met een oliebol de dag goed begonnen.

s' Middags de vlucht vanuit Hobart richting Melbourne. Ditmaal een erg korte vliegreis van 1 uur. Aangekomen in Melbourne hebben we de shuttlebus naar Southern Cross Station genomen en daarna een taxi naar ons hostel.