Nowra

Vrijdag 4 maart

Vanochtend uit gecheckt bij het hostel, hierna even anar de rooftop gelopen om nog even een exta tien minuten te mogen genieten van het prachtige uitzicht op het Oprah house en de Harbour bridge.

Bij Circular Quay een enkeltje gekocht naar Nowra $7,80 (ruim 5 euro) voor een treinrit van meer dan 3 uur. Waarom is het in Nederland Breda - Groningen dan meer dan 20 euro voor een enkele reis?

Aangekomen in een plaatsje dichtbij Nowra met de trein, John kwam me samen met Lucas (een van zijn twee zoons ophalen). We zijn toen naar John's huis gegaan, ik heb daar Allicson en Jozef gezien. We zijn toen samen gaan eten bij de plaatselijke bowlingclub, hier waren ook de ouders van Alliscon. Zijn leven ook in Nowra.

Zaterdag 5 maart

We zijn vandaag eerst een stuk gaan rijden langs de prachtige stranden rondom Nowra. We zijn even uit de auto gegaan bij Jervis Bay ( daar is ook de straat waar John woont naar isgenoemd ). Het was een van de mooiste stranden waar ik deze vakantieben geweest, dit was het witste strand en lichtblauwste zeewater. Waar we niet zijn geweest maar verder in de baai ligt is honeymoon beach, de moeite waard om op te zoeken als je jaloers wilt zijn. Toen we hierna nog enkele prachtige plekken hadden gezien zijn we huiswaarts gekeerd.

John had de 'barbie' aangezet en Alliscon had nog meer lekkere dingen klaar gemaakt, het was heerlijk.

Zondag 6 maart

Milou is vanochtend om half 7 aangekomen in Sydney, ze is opgehaald door Marc en Sonja.

We hebben gister de prachtige stranden in omgeving gezien vandaag zijn we de bergen/heuvels gaan opzoeken. De 'tour' begon in het plaatsje 'Berry' hier was een erg grote markt waar we een ruim uur ons vermaakt hebben. Er was niet erg veel kleiding met de andere markten, wat hier op viel was dat er veel gereedschap werd verkocht. Ook ditmaal stond er een kraampje met Dutch pancakes (=poffertjes).

Na met de auto enkele mooie wegen op de heuvel te hebben gereden kwamen we uit bij Kangeroo Valley. Vanaf de top van de heuvel had je een prachtig uitzicht over enkele stranden die we gister hadden bezocht.

Maandag 7 maart

Ik ben vanochtend door Allicson bij het treinstation van Nowra om terug te keren richting Sydney. In het hostel was Milou al aan het wachten toen ik aankwam. We hebben toen eerst het hostel en de campervan geregeld voor Tasmanie. Toen heb ik Milou meegenomen naar Manly, vanaf circular quay met de ferry. Het strandje bij het restaurant waar ik met Peter geluncht heb zijn we gaan zwemmen.

Na een paar uur Manly zijn we terug gegaan met de ferry richting het centrum. We hebben ons toen even snel opgefrist om daarna richting de supermarkt te gaan. Onderweg naar de Woolworths (grote supermarktketen) kwamen we nog langs QBD een prachtig oud gerenoveerd winkelcentrum met verscheidene luxe kledingmerken.

s'Avonds heb ik mijn zusje een mooie plaats aan het water laten zien waar je een uitzicht hebt over het Oprah house en de harbour bridge. Op de weg terug kwamen we nog pakhuizen tegen in Hollandse stijl uit de gouden eeuw.