Sydney

Vrijdag 25 Februari

Vandaag bij Darling Harbour geweest weer even vertrouwd rondlopen, meteen al even gekeken waar ik morgen moet zijn voor de lunch met de familie.. Ik ben ook weer even gaan kijken bij Paddy's market, leuk om alle souvenirs, kleding, speelgoed en andere zooi weer uitgestald te zien.

Vanavond was ik eigenlijk van plan een leuke kroeg te gaan zoeken om muziek te gaan lopen maar het liep iets anders. Ik liep eerst rustig door de straten en herrinderde ik me dat er een grote markt was in The Rocks. Ik ben hier toen na toe gaan lopen en bij een paar kraampjes gaan rondkijken maar het was weinig bijzonders. Toen hoorde ik op de markt dat er een band speelde hier heb ik toen ongeveer 2 minuten gekeken, dit was dan ook meer als genoeg want het niveau viel erg tegen vooral voor Australische begrippen. Nog geen 200 meter verder op stond een gast van rond de 20 met een gitaartje naast een paar auto's te spelen. Hij speelde zo briljant goed, dat ik na 5 minuten zijn cd had gekocht. Ik ben hierna nog 10 minuten op de markt gaan kijken maar ik liep eigenlijk al vrij snel terug om zijn optreden te beluisteren. Ik heb meer dan anderhalf uur staan luisteren naar zijn engelengezang en gitaarspel. Hij had in die tijd een paar honderd dollar verdient met spelen en al zijn cd's verkocht en zei tegen mensen dat ze hem maar moesten mailen als ze ook een paar nummers wilden hebben. Toen hij stopte zei hij dat hij maar naar huis ging en een biertje drinken of misschien nog wel even na de pub. Nu terug in het hostel ben ik nog steeds helemaal verbaasd hoe goed het wel niet was. Ik kan ienegeval goed gaan slapen

Zaterdag 26 februari

Vanmiddag om 1 uur hadden we een lunch met de familie (Riet, John+Allison en kids, Peter, Marc, Sonja en Luc). We hebben gegeten op een boot naast de brug bij Darling Harbour (South Steyne).

Na de lunch hebben we een kroegentocht gemaakt in The Rocks met de mannen. John had ook de 10 jaar jongere broer van Allicson uitgenodigd. Met deze tocht kwamen we ook in drie pubs die zich alle de oudste pub noemde. Tijdens de kroegentocht heeft John ook een rondleiding gegeven door de buurt. Met een strak tijdschema waren we op tijd om de zon onder te zien gaan bij het Oprah house. Voor Marc en Peter was het hierna tijd om terug te gaan naar Marc's huis. John en ik zijn toen nog twee kroegen ingedoken in The Rocks. Bij de eerste pubhadden ze een rooftop en daar hebben we een biertje gedronken terwijl er vuurwerk werd afgestoken naast het Oprah house. Ter afsluiting hebben we nog een biertje gedronken bij de Ierse pub naast het hostel.

Zondag 27 februari

Ik ben vandaag bijna de hele dag aan het rondlopen geweest in de stad. Ik kwam ook nog een park tegen dat ik nog niet eerder had geziebn met prachtige beelden erin.

Maandag 28 februari

Ik ben samen met Peter naar Manly geweest. We zijn na hetzelfde strandje gelopen waar ik de vorige keer had gezwommen. We zijn daar bij een klein eettentje even gaan lunchen. Hierna zijn we terug gelopen naar de hoofdstraat om voor Peter een zwembroek uit te zoeken. We hebben daarna nog even gezwommen en op het strand gelegen. s'Avonds hebben we in The Rocks bij een Ierse pub gegeten. Ik ben samen met Peter naar de bus gelopen om daarna gedag te zeggen want hij vliegt woensdagochtend naar huis.

Dinsdag 1 maart

Eerst naar het museum of contemporary art geweest waar een grote voorstelling van een fotograve was. Haar naam s Annie Leibovit. Ze had vele zwart-wit foto'svan allerlei landschappen die alleen niet altijd even goed na voren kwamen omdat er geen kleur was gebruikt. Verder waren er vele prachtige foto's van Hollywood sterren en haar familie.

Toen ben ik naar Darling Harbour gegaan en om de haven heen gelopen en even het winkelcentrum bekeken. Market plaza was de volgende bestemming dat is boven Paddy's Market. Chinatown ligt er bijna naast dus ook weer even hier rond gekeken. Hierna richting de grote winkelcentra die iets verder het land in zijn gelopen. Na deze lange wandeling was het weer eens tijd om wat te gaan eten bij het hostel.

s'Avonds lekker rond gelopen in The Rocks, genieten van de sfeer en het uitzicht over de Harbour bridge en het Oprah house.

Woensdag 2 maart

Vandaag weer heerlijk door de stad gelopen om te proberen nog nieuwe plekjes te ontdekken in het centrum van Sydney. Zo kwam ik nog een mooi kerkje tegen.

Na drie weken in totaal in Sydney al te hebben gezeten begin ik aardig het centrum uit mijn hoofd te kennen. Regelmatig kleine straatjes waar k als enige niet-verdwaalde toerist loop. Vandaag ook driemaal toeristen die aan mij de weg vroegen, tweemaal daarvan in kleine straatjes. Nu ik bijna op een local begin te lijken is het tijd om binnenkort weg te gaan en meer van het land te zien. A.s. dinsdag ga ik met Milou naar Hobart, Tasmanie.

Omdat ik toch als local werd aangezien dacht ik ook maar eens deeel te gaan nemen aan de spits. Ik liep met duizenden mensen tegelijk over de stoep, zij meestal opzoek naar het treinstation en ik richting de supermarkt. Het fascinerendste was als je de fietsers op hun racefietsen zag zigzaggen tussen al het verkeer, met gevaar voor eigen leven probeerden ze zo snel mogelijk op de plaats van bestemming zijn. Toen ik eindelijk de supermarkt had bereikt kwam ik voor een volgende verrassing: hoe kunnen er zoveel mensen tegelijk in 1 supermarkt? In iedere gang liep je in een rij te kijken naar de producten die misschien wel nodig had. Voor de kassa's stonden dranghekken zo dat alles letterlijk en figuurlijk in goede banen zou worden geleid.

Donderdag 3 maart

Vandaag weinig bijzonders gedaan weer door de stad rondgelopen en mijn spulletjes ingepakt. Vanavond nog wel even cricket gekeken Nederland - Zuid-Afrik, ruime nederlaag voor oranje.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!