Valla beach - Collin

Zaterdag 19 februari

Geraldine heeft Peter en mij naar Collin gereden, de autorit duurde in totaal ruim 6 1/2 uur. Collin woont in Valla beach. Tussendoor hebben we nog een stop gemaakt in het prachtige Byron Bay. Netals Bondi beach was dit een plaats waar ik keen engelse curcus had kunnen gaan doen. Met zo'n prachtig strand snap ik dat ik getwijfeld heb om daar niet te gaan studeren.

Rond 8 uur s'avonds kwamen we bij de stampub van Collin uit waar we wat hebben gegeten.

Zondag 20 februari

We zijn vanochtend eerst met z'n vieren gaan ontbijten in een cafe in de buurt van de zee. Hierna hebben we een wandeling gemaakt langs een prachtig strand. We liepen net boven het strand op een geasfalteerde weg waar veel rotsen waren beschilderd door de vele toeristen die er komen. Op een van de rotsen stond de naam vande parel van het zuiden vermeldt, Peter heeft hiervan nog een foto gemaakt.

Na de naam Breda op een rots hebben zien schitteren zijn we naar een gigantisch prachtig prachtig strand gereden waar minder dan 20 mensen waren. Collin kwam gelukkig wel met de opmerking dat het drukste was dat hij ooit had gezien. We zijn eerst naar de zogenaamde 'rockpool' gegaan. Het is een plaats tussen de rotsen waar je kunt zwemmen als het eb is.

Hierna zijn we naar een soort natuurlijke wildwaterbaan gelopen. Het water vanuit het land stroomt hier namelijk in de zee, dit gebeurd met een redelijke snelheid. Van deze attractie hebben we enkele keren gebruik gemaakt voordat we naar Collins huis terug gingen. Hier werd een echte australische 'barbie' aangestoken om de dag goed af te sluiten.

maandag 21 februari

Geraldine is vanmorgen gestart om naar huis te rijden. Toen zijn we met z'n drieen gaan lunchen bij hetzelfde restaurant als we gister ontbeten hebben. Na de lunch werd het tijd om ook een beetje actief te worden. We zijn daarom gaan lopen met de hond over het strand. Het was een wandeling van een ruim uur.

Dinsdag 22 febuari

Collin had een boot geregeld waarmee we zijn gaan vissen op de 'creek' bij het dorp waar hij woont. Peter had vier vissen gevangen, Collin drie en ik slechts twee. Bij die twee zat wel een pijlstaartrog. Na bijna de hele middag op het water gedobberd te hebben zijn we naar de plaatselijke kroeg gegaan en hebben we een biertje gedronken en gegeten.

Vanaf deze foto is bij Collin: