Cairns

Maandag 7 februari

Om 3 uur al weer opgestaan, want het vliegtuig vertrok om 6:20 vanuit Darwin naar Cairns. Gelukkig was het dit maal slechts een korte vlucht van 2 1/2 uur. Wat erg fijn was tijdens deze vlucht was dat ik geen gebrek aan beenruimte had, want de stoel voor mij was weg gehaald waardoor ik bijna 2 meter(!) beenruimte had. Toen met een shuttlebus naar het hotel toe, waar ik eind van de middag Peter zag. Wij gaan de komende 2 weken vanuit Cairns naar terug naar Sydney reizen en familie bezoeken.

Dinsdag 8 februari

Vanochtend aantal dingen geregeld om de komende dagen in Cairns door te komen. We gaan morgen snorkelen in het Great barrier reef, donderdag vissen en vrijdag naar een kabelbaan over het tropisch regenwoud. Na al onze plannen besproken te hebben zijn we gaan afkoelen bij 'The Lake' , dat is een groot zwembad dichtbij de zee. Ze hebben een gratis openbaar zwembad in Cairns naast de zee omdat je de helft van het jaar niet kam zwemmen in de zee vanwege een levensgevaarlijke kwal.

Woensdag 9 februari

We zijn vandaag naar het Great barrier reef geweest, het grootste reef ter wereld. We gingen met een boot en werden gedurdende de dag naar 3 verschilende plekken gebracht om te kunnen gaan snorkelen. De onderwaterwereld is prachtig , je ziet zoveel vissen om je heen. Ik heb zelf 2 haaien zien zwemmen, beide van minstens een meter groot. Het snorkelen was een geweldige ervaring, die voor iedereen om aan te raden is om te doen. Ik kan er duizend worden over zeggen maar dat is niet genoeg, je moet gewoon zelf gaan kijken.

Donderdag 10 februari

Wij zijn deze ochtend gaan vissen. Het eerste uur hadden Peter en ik beide 3 vissen gevangen, helaas in de 3 uur daarna ving ik slechts 1 vis, met de hengel van een ander. Al ving Peter helemaal niks meer. Nadat de hengels weer opgeborgen waren hebben we heerlijk geluncht naast het museum, waar ik de eerste dag ben geweest.

s'Avonds na het eten hebben we het casino bezocht, we hebben enkel rond gekeken en ons geld niet verspilt aan automaten of andere gokmogelijkheden.

Vrijdag 11 februari

Vanochtend zijn we met de trein van Cairns naar Kakaduka gegaan. In de treintrocht van ongeveer 1 uur reden we door het regenwoud en kwamen we langs enkele watervallen waarvan er eentje erg indrukkend was. Toen weer uittstapte zijn we gaan rondkijken in het dorpje, wat duidelijk leeft op het toerisme. Het enige wat er namelijk was waren cafes, restaurants, giftshops en een vlinder-,koala, en vogeltuin. De laatste hebben we bezocht, waar de vogels soms letterlijk langs je oren kwamen vliegen. De tuin had wel 50 verschillende soorten vogels. Een van de vogels had erg honger en begon zelfs aan mijn tas te vreten.

We mochten nadat we geluncht hadden de skyrail in. Dit is de langste kabelbaan ter wereld en gaat over het tropisch regenwoud. We hadden prachtige uitzichten vanuit de wagon over de gebergte met prachtige verschillende soorten groene bladeren. We keken tot 2/3 van de rit uit over honderden meters misschien wel kilometers regenwoud in de gebergtes. Daarna verdwenen we in de wolken met onze wagon en zagen nog slechts 50 meter om ons heen. Dat was jammer maar gaf wel een magisch tintje aan het geheel.