Darwin

Donderdag 3 februari - 2de dag Darwin

Ik ben vandaag eerst naar de botanische tuinen gelopen dat duurde ruim 40 minuten en met dit vochtige weer betekend het ook meteen dat je kilo afvalt door het zweten. De tuine waren prachtig en ook erg groot. Ik heb maar een stukje door het park gelopen en ik heb niet alles gezien omdat ik graag door wilde lopen naar National Territory museum. Hier aangekomen bleek dat er een tentoonstelling was over de rockband AC/DC. Het museum ging voornamelijk over natuurwetenschappelijke ontdekkingen, ze hadden ook een aantal opgezette dino's, tevens ook reconstructies van hun levens. Je bent in de stad 'van' Darwin dus wat kan je ook anders verwachten. De muziek van AC/DC schalde overigens overal bovenuit.

De voorstelling over de rockband was slechts in een klein zaaltje met 3 plaatsen om verschillende optredens te zien. Foto's uit hun jeugd en backstage, gouden platen en enkele gitaren. Voor een echte fan een paradijs voor een doorsnee persoon aardig om eenmalig te zien. en veel om na een dag alweer te vergeten.

Na heerlijk geluncht te hebben bij het musem met uitzicht over een prachtige blauwe zee, ben ik gaan wandelen net boven het strand deze route duurde ongeveer 2 uur. De enige die ik tegen kwam tijdens deze route waren 3 vrolijke vriendelijke arborginals.

Ik heb Kakaduka national park maar nog niet geboekt. De kosten voor een dagtour zijn 225 dollar en 2 dagen is 340 dollar, Dit is erg duur maar een ander probleem is dat een groot gedeelte van het park overstroomd is en datje dus maar een klein gedeelte kan zien.

Vrijdag 4 februari - Tour Letchfield + crocodil cruise

Vandaag was het weer vroeg beginnen want er stond een tour op het programma. We begonnen met de 'crocodil cruise'. We vaarden ongeveer een uurtje over de rivier en zagen verschillende krokodillen. De gidsen op de boot lokte de grote reptielen naar ons toe door ze te voeren. De grootste 'croc' die we te zien kregen was 6 meter lang, onze gids vertelde dat we geluk hadden omdat ze de afgelopen 3 weken niet zo'n grote krokodil hadden gezien. Op de weg terug met de boot voerden een van de gidsen vogels die met een hoge snelheid voorbij de boot kwamen vliegen en vlees uit de lucht op pikte met hun klauwen.

Na de cruise overleefd te hebben gingen we naar Letchfield om watervallen te bekijken. Letchfield is een nationaal park ongeveer 1 1/2 uur van Darwin. Eerst mochten we op een paar prachtige uitzichtpunten genieten van de watervallen, daarna bracht onze gids ons naar een andere waterval waar we konden zwemmen. Het was prachtige om te zien en het water was niet erg koud. We kregen ongeveer een half uur de tijd om te zwemmen, waarna we naar een volgend watervalletje werden gebracht waar we ook de mogelijkheid kregen om even te zwemmen. Hierna was het alweer het einde van de tour.

Zaterdag 5 februari

Weinig bijzonder dagje in Darwin. Ik ben een paar uur de stad heen gelopen en ik heb lekker een paar uurtjes gezwommen in het zwembad van het hostel.

Zondag 6 februari

Vandaag was het de hele dag aan het regenen in Darwin. Ik moest mijn tas inpakken dus het maakte gelukkig niet heel veel uit, maarja dus een dag dat je weinig kon doen. Morgen ga ik mijn oom Peter uit Breda weer zien in Cairns.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!