Eind Alice Springs, reis , begin van Darwin

Zaterdag 29 janauri

Vandaag weer even rond kijken in Alice Springs. Het is een vrij rustige stad waar bijna alle winkels al om 5 uur sluiten, er lopen veel aborginals rond maar ze doen vrij weinig. Ze hangen vooral de hele dag en ik heb er gelukkig ook niet al te veel dronken gezien.

Zondag 30 janauri

Vandaag ben ik een aantal 'attracties' van Alice Springs bezocht. De hoogtepunten die ik bezocht heb waren het reptielenhuis en flying doctors museum. Het reptielenhuis was niet al te groot maar wel erg leuk om te bezoeken. Ze hadden een krokodil maar die had zich zo verstopt dat je enkel z'n staart en kop kon zien. Hierna ben ik naar het flying doctors museum geweest, dat was erg leuk om te zien hoe ze alles regelde. Ik kwam ook nog een groep nederlanders tegen, ik zal later hier nog wel een stukje over schrijven. Toen was het al weer eind van de middag, dus nog even mijn tas ingepakt want morgen staat de lange treinreis al te wachten.

maandag 31 janauri

Tot kwart voor 5 wachten, toen eindelijk met de taxi opgehaald om richting het treinstation te gaan. Toen weer wachten 6 uur ging eindelijk de trein en toen nog maar 23 uur in de trein zitten om Darwin te bereiken. Al is het niet heel erg om in de trein te zitten, erg veel beenruimte! Ander voordeel van de trein is dat je gewoon kan lopen en niet constant moet blijven zitten.

dinsdag 1 februari

Lange treinreis vandaag. Het is leuk om door een tropisch gebied heen te reizen, het is gelukkig een stuk gevarierder dan door de woestijn rijden. We hadden geluk met de trein want over de ruim 1500 km die we reden waren we een half uurtje sneller dan gepland.

Eerste indruk van Darwin bij nacht is oke, de straat waar het hostel staat heeft vele barretjes en het leeft er zelfs op een dinsdagavond. Er lopen ook wat aborginals rond. De meeste lijken erg goed ingeburgerd, al zijn er ook nog wel een aantal die om geld bedelen. Dit laatste zag je in Alice Springs niet, al leken de meeste daar op straat geen deel van uit te maken van de gewone maatschappij. Inburgeren is overigens wel raar in je eigen land, hoe gek kan het zijn.

woensdag 2 februari - Eerste volledige dag Darwin

Vandaag eerst langs een park gelopen dat aan de zee ligt. Ik heb dus een heel stuk langs de zee gelopen tot ik een afslag moest hebben waar een aantal musea zouden zijn. Toen ik de musea gevonden had bleek het niet helemaal naar mijn smaak. Er waren twee musea met enkel aborginals schilderijen. Het enige wat ze gebruiken is pointilisme. Ik heb tevens deze werken al in verschillende musea gezien en ik heb het vermoeden dat het een soort plichtmatige ruimtes zijn in de grote musea. Ik denk dit omdat het vaak geen bijzondere dingen zijn maar wel hun enige geschiedenis is en zich een soort van verplicht voelen om hier een zaal voor vrij te maken.

Het andere museum was meer naar mijn smaak maar nogsteeds niet wat ik zocht. Er is hier in Darwin the national territory museum, ik hoop dat hier meer mooie schilderijen zijn.

Tussen 5 en 6 begon het hier te regenen zoals je mag verwachten van een stad in een tropisch gebied. Ik heb voor vrijdag een tour gepland naar Litchfield (national park) en de crocodil river tour.

In Darwin voel het de hele dag warm aan terwijl het in Alice Springs s' avonds een stuk koeler aanvoelde. Dit komt denk ik door de hoge luchtvochtigheid.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!