Rock tour experience

dinsdag 25 janauri

Vandaag al een vroege start van de dag want ik werd om 5:55 opgehaald bij mijn hostel, daarna hadden we een busreis van ongeveer 4 of 5 uur richting Kings Canyon. Bij dit prachtige gebergte hadden we een een hike tocht van 3 uur met 'slechts' 43 graden en een prachtige blauwe hemel boven ons. Na ongeveer 2 uur van de tocht kwamen we bij een klein soort van meertje uit, waar ik een heerlijk verfrissende duik heb genomen. Na de lange wandeling hadden we nog een paar in de bus richting onze slaapplaats.

In de avond hadden we een groot kampvuur en we sliepen in slaapzakken buiten. De sterrenhemel is zo prachtig hier, je ziet zo ongelooflijk veel sterren. In Nederland zou je met een heldere nacht nog geen 10% van al die sterren kunnen zien.

woensdag 26 januari

S'ochtends weer vroeg op. Bij het ontbijt vlogen er grote groepen vogels over, prachtig om te zien! Hierna zijn we naar de Kata Tutja gereden, dat zijn een aantal rotsen met een grote religeuze waarde voor de Aborginals net als Uluru. We hadden een hike tocht van 2 uur, met dit maal 44 graden en een brandende zon. Na deze wandeling zijn we naar Uluru gegaan om een kleine wandeling te maken van 30 minuten. Hierna gingen we naar de slaapplaats van vanavond, hier hebben we onze spullen neer gelegd en hebben ons kunnen douchen. Toen daarna zijn we naar de zonsondergang geweest bij Uluru en Mark onze gids was onder tussen aan het koken op de parkeerplaats. Nadat de zon verdwenen was zijn we naar onze slaapplaats gereden en hebben daar nog wat gedronken.

donderdag 27 janauri

We werden deze ochtend alweer om 4:30 gewekt, omdat de zonsopkomst bij Uluru op het programma stond. Het was erg mooi om de zon te zien opkomen. Mark maakte voor weer een 'brekkie' op de parkeerplaats. Na het ontbijt hadden we een nieuwe wandeling rondom Uluru dit maalde duurde het ongeveer 2 uur (45 graden). Na de wandeling mochten we de auto weer in om de reis terug te maken richting Alice Springs. S' avonds zijn we met de hele groep nog uiteten geweest.

vrijdag 28 janauri

Vandaag bijkomen van de vermoeidende dagen van de tour en heel weinig slaap. Lekker aan het zwembad liggen!