Reis Adelaide -> Alice Springs

vrijdag 21 janauri

Vandaag al mijn spulletjes weer in mijn tas gekregen. Ik heb vandaag ook nogmaals het terrein van de Tour Down under bezocht. Vandaag was er ook een hal open, waar verschillende sponsers stonden en ook verschillende wielerploegen, die na de etappe de fietsen weer prepareerden voor de volgende rit.

zaterdag 22 janauri (Adelaide ->Coober peddy)

Vandaag een volle dag in de bus vanuit Adelaide rijden we naar Coober Peddy, een mijnplaats die tussen Adelaide en Alice Springs ligt. Coober Peddy is een speciale plaats omdat mensen hun huizen maken onder de grond in een grot. Ze doen dit omdat een huis onder de grond een stuk koeler is. De meeste bewoners van het dorp werken in de mijnen. Er wonen dan maar een paar mensen maar er zit wel een van de beste pizzaria's van Australie, hier hebben we dan heerlijke pizza's op. Daarna zijn we net als de locals in een grot gaan slapen.

zondag 23 janauri (Coober peddy - Alice Springs)

Lange dag in de bus en veel woestijn om me heen, weinig bijzonders. Begin van de avond kwam ik aan in Alice Springs.

maandag 24 janauri

Vandaag vooral acclimatiseren in de woestijn. Het is in een grote overstap van Adelaide (25 tot 30 graden) en airco in de bus naar 40+ hier in Alice Springs. Lekker aan het zwembad liggen en weinig doen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!