Laatste deel Melbourne (voor nu)

4 januari
Max en Pieter wisten dat nog een Bredase jongen en daar hebben we mee afgesproken (, het lijkt wel een Bredase enclave). We zijn met z' n vieren als eerste naar de bibliotheek geweest, mooi (relatief) oud gebouw, ze hebben het geprobeerd in de Romaanse stijl te bouwen. Hierna zijn we naar het nationale sportmuseum gegaan. Op de weg naar het museum kwamen we nog de banen van de Australian Open tegen, waar over twee weken het grand slam toernooi zal starten. Het sportmuseum had op twee sporten een nadruk gelegd, dat waren uiteraard cricket en australian football. Het museum was opzich redelijk mooi en had leuke technische snufjes, echter het accent lag voor ons op de verkeerde sporten. Over bijvoorbeeld tennis was er een vitrinekast en voor cricket was er een aparte zaal van minstens 50 vierkante meter.

5 januari
St. Kilda. We zijn vandaag met de 4 Bredase gasten naar St. Kilda geweest. Dat is een strand dat een half uurtje van het centrum ligt met de tram. Het zou een geweldig strand moeten zijn maar dat viel mij erg tegen. We hebben op het strand gelegen waar je overigens gezandstraald werd. Het uitzicht op het strand was echter ook niet fantastisch, een industrieterrein dat in dienst staat van de haven.

6 janauri

Regeldagje! Vandaag alles maar weer eens gaan reserveren om wat meer van het land te kunnen gaan zien. De volgende bestemming gaat Adelaide worden. Max en Pieter zijn vanochtend vetrokken om hun busje op te halen, misschien dat we elkaar nog zien in Cairns.

7 janauri - (bustour bejaardensoos enzo)

Ik had 7 janauri een dagtrip met de bus geboekt, naar onder andere de penguinparade. Ik werd keurig opgehaald bij mijn hostel door een vriendelijke chaffeur. Ik was de eerste in de bus, wachtend op de andere backpackers en reizigers. Toen er een groep mensen binnen kwam lopen bij de stop viel mij erg de leeftijd op van mijn medepassengiers de meeste waren minstens 10 jaar ouder dan ik ben. Maar de 2 rijen voor mij waren mensen van boven de 70 en ik vermoed uit een volkswijk. De vrouwen hadden dan ook een bijzonder lage stem, waarschijnlijk voelde ze zich minstens zo aangetrokken door de zware cheque dan door hun echtgenoten. De kleding was ook uitererst creatief, dat ik vermoed dat Ma Flodder toch een beter kledingsmaak heeft dan deze vrouwen voor mij.

Als eerste gingen we een boederij bezoeken met walibi's, paarden en schapen. Gezamelijk gingen we naar de walibi's waarna je nog 3 kwartier de tijd kreeg om verder rond te kijken. Tja ik was na een kwartier al bij de bus want om nou nog 45 minuten naast een paard of een schaap te staan is ook niet erg boeiend.

Hierna bezochten we een koalacentrum, hier mochten we ons ruim een uur vermaken, maar na 20 minuten had je alle koala's al 5x gezien. Dan heb je ze ook wel vaak genoeg gezien omdat koala's niet erg actieve beesten zijn.

Toen werden we voor een eetstop gedropt bij een prachtig uitzicht en de opdracht dat het slim was om hier maar iets te gaan eten en je dan maar proberen 2 uur te vermaken.

Hierna eindelijk het hoofdspektakel: De penguinparade. Het was grappig om te zien hoe de kleine beestjes na zonsondergang na boven probeerden te komen en hun eigen hol zochten om hun jonkies te voederen. Er hing wel een erg leuk bord op de parkeerplaats bij de penguin parade die zal je binnenkort zien bij mijn foto's.

De buschaffeur vroeg enthousiast na dat we wegreden of iedereen zich had vermaakt bij de penguins. De bejaardensoos voor mijn neus schreeuwde zo hard als naar een schoolreisje in groep 3. Het was overigens best wel een aardig dagje.

--------------------------------------------------

Melbourne is erg bevallen en ik heb eigenlijk niet alles gedaan wat ik wilde doen, dus misschien kom ik deze reis nog wel eens terug en anders zeker een andere keer!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!