Start in Australie

Sydney, Australie dag 1 ( 11 december)

Zaterdag kwam ik met het vliegtuig aan in Sydney met een zonnetje en een strak blauwe lucht (, wat heb ik het toch slecht). Ik ben toen met Marc, Sonja en Luc naar hun huis gegaan om mijn spullen uit te laden en wat te drinken. Hierna hebben we een van de prachtige stranden opgezocht en daar gezwommen en van de zon genoten. Toen we terug liepen was er een kerstfeest aan de gang, hier hebben zitten kijken en vooral Luc genoten van de muziek. Het kleine manneke genoot van de muziek en dansde er dan ook op los, tot hij bijna letterlijk geen stap meer kon zetten. Maarja het was toch raar een kerstfeest en het was minstens 25 graden, kan dat ook al?

Sydney, Australie dag 2 ( 12 december)

Na wat fijne uurtjes slaap zijn we met z'n vieren naar de blue mountains gegaan. Het was ruim anderhalf uur rijden maar het uitzicht maakte het het zeker waard, alleen de beroemdheid de 3 sisters viel erg tegen. Het waren slechts 3 wat grote rotsblokken die mooi naast elkaar stonden, Marc vertelde me dat het toch vooral bekend was geworden vanwege de verhalen van de Aborginals. Marc en ik zijn daarna nog wel naar de three sisters gelopen, wat een mooi stukje lopen was met een paar erg stijle trapjes.

Na het bezoek aan de gezusters zijn we naar een dorpje gereden in de buurt en hebben daar wat koffie en thee gedronken. Hierna zijn we doorgereden naar een speeltuin om Luc even te laten spelen. Vanaf deze plaats hebben we daarna een 'bushwalk' gemaakt, richting een waterval. De waterval was leuk, al vond ik de wandeling zelf mooier.

Sydney, Australie dag 3 ( 13 december)

Marc, Luc en ik zijn met de trein richting het centrum gegaan van Sydney. We zijn toen richting het Oprah house gelopen en vanuit hier hadden we ook een prachtig uitzicht over de Harbour bridge. Het Oprah house ligt naast de Botanische tuinen die we daarna bezocht hebben, we hebben de hele tuin doorgelopen naar een zwembad waar Marc vorig jaar regelmatig met Luc heeft gezwommen. Hierna ben ik Marc en Luc richting het station gelopen, zij gingen terug naar huis en ik ging de stad nog verder verkennen. Ik kwam uiteindelijk terrecht bij het nationale museum van Australie, hier werd de geschiedenis verteld van het land. Het zag er redelijk mooi uit maar het was geen groots museum, maar altijd leuk om een paar feitjes over de Kangeroos te horen. Hierna ben ik naar de wijk Rocks gelopen, de bouwstijl is Europees en vooral Engels. In deze populaire wijk staan theaters en musea.

Sydney, Australie dag 4 ( 14 december)

Vandaag weer een dag alleen rondkijken. Ik heb de trein richting het centrum genomen om daarna met de ferry naar Manly te gaan. Manly zijn de bekende stranden van Sydney, hier zijn veel surfers vanwege de hoge golven en de prachtige stranden. Ik heb hier me een dag vermaakt door enkel langs de mooie stranden te lopen en van de stranden gebruik te maken. Een heerlijk dagje relaxen!

Sydney, Australie dag 5 ( 15 december)

Ik heb vandaag het New South Wales Art Museum bezocht. Een prachtig groot museum met nog gratis toegang ook! Toen ik naar binnen liep kwam ik terrecht bij de Europese kunstwerken vanaf de 16de tot de 20ste eeuw. Het ene kunstwerk was nog prachtiger als het andere. Het leuke uit de 17de eeuw (Gouden eeuw) was dat ze ook vele Nederlandse kunstwerken hadden hangen. Nadat ik de prachtige kunstwerken uit Europa had gezien was eigenlijk mijn museum bezoek al geslaagd. Ik liep hierna door na de Australische collecties van 'nu' , maar bij deze werken kreeg ik het gevoel dat het er moest hangen omdat het museum in Australie staat. Het was bij lange na niet zo mooi. De Aziatische kunstwerken waren gelukkig wel mooier dan de Australische, al was dat niet erg lastig.

Sydney, Australie dag 6 ( 16 december)

Help! Het regent! Nouja s'ochtends regende het even net voordat ik richting de stad ging. Paar minuten later dan de bedoeling (toen het droog was), toch maar richting de stad gegaan. Vandaag stond het Sydney Aqarium op planning, het was een niet al te bijzonder begin, veel bakken met een paar kleine visjes er in. Pas op het einde waren er 2 grote baden met prachtige vissen er in, er was 1 bad met veel haaien en enkele gigantische schilpadden. In het andere bad waren veel wat kleinere vissen met 2 soort van kleine walvissen. Het viel dus redelijk tegen. Toen ik weg wilde gaan bleek het ook nog te regenen!, ben ik hiervoor nou naar de andere kant van de wereld gegaan. Toen heb iets minder regende, ben ik naar het Martime museum gegaan. Het Martime museum was oke, in het eerste gedeelte was een prachtige tentoonstelling over kindimmigranten naar Australie. De kinderen hadden vaak de keuze naar Australie of Canada en ze wilde dan maar naar Australie omdat het er warm was, teminste dat hadden ze gehoord.

Sydney, Australie dag 7 ( 17 december)

De laatste dagen in de trein kwam ik iedere keer de halte 'Olympic Park' tegen op de grote borden, dus ik besloot om vandaag toch maar is te kijken of er nog iets over was. Toen ik aan kwam op het station viel me de leegte op. Er waren 4 perronnen, maar slechts twee in gebruik. Het perron waar ik op aan kwam, was er ieder kwartier een trein. Toen ik op het andere perron keek hoe laat de trein daar zou aankomen, bleek dat pas 2 1/2 uur later. Zelfs in een een sportland als Australie, kan je niet voorkomen dat niet alles meer wordt gebruik na 'De Spelen'. Vanuit het station ben ik eerst naar een groot stadion gelopen, daarna naar de olympic boulevard. Toen ben ik richting het Olympisch bad, atletiek baan, hockeyvelden en tennisbanen. Toen maar weer terug naar het station om naar het centrum te gaan van de stad, toen ben ik via het centraal station een aantal straatjes ingelopen. Ik heb hier een extra telefoon gekocht met een australisch nummer, ik zal binnenkort mijn nummer hier ergens zetten.

De foto's van Singapore staan er inmiddels op, ik probeer de komende paar dagen de foto's tot nu van Australie er op te zetten.

Mijn Australische nummer is:

0061435373364 of als dat niet lukt +61435373364

Reacties

Reacties

kaey

Directeur!

mijn jaloezie ratio blijft maar stijgen! wat heb jij t goed zeg, en meer dan verdiend, hier heb je dan ook hard van gewerkt!

geweldig om al deze verhalen te lezen!

blijf genieten maat!

Groetjes,

Kaey!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!