Singapore

Singapore dag 1

Ik heb vannacht gelukkign niet al te veel last gehad van een ' jetlag' . De eerste hele dag dat ik in Singapore was had ik een ontmoeting met Geraldine. Geraldine is een tante vanmijn vader, ze woont in Australie maar was op vakantie in Singapore. We hebben elkaar ontmoet in haar hotel en gezellig ontbeten, niet veel later hadden ze met de familie de shuttle busnaarhet vliegveld.

Hierna heb ik nog even uitgerust in mijn eerste hotel. Het was een erg mooi hotel alleen jammer genoeg meer als een half uur van het centrum af zat. Het viel wel erg op hoeveel mensen er in de hotellobby aan het werk waren. Bijna voor iedere gast in de lobby hadden ze een apart persooneelslid.

Ik ben in de middag naar mijn volgende hotel gegaan die gelukkig wel midden in de stad was.

Vanuit dit hotel ben ik de buurt gaan verkennen. Ik ben naar Raffles shopping centre geweest en gekeken waar de andere belangrijkste punten van de stad zijn.

Singapore dag 2

Vanochtend weer om 7 uur op. Toen ben ik als eerste naar een groot winkelcentrum vol met elecktronica, ik was er helaas te vroeg want hij was pas open vanaf half 11, dus was er maar als 2 uur te vroeg. Toen heb ik de metro gepakt richting City Hall dat is tevens in de buurt van Raffles shopping centre. Toen ben ik een stuk door de stad gaan lopen en kwam uiteindelijk uit bij de Singapore river . Daar waren allerlei highlights zoals : De Merlion(half leeuw), Raffles landing site, boat quay, old parlement house het opmerkelijkste was toch wel de boot op3 hoge flatgebouwen. Ik ben toen naar het de flats toegelopen waar de boot op was en daar een kaartje gekocht om naar boven te gaan richting de boot. Het was een prachtig uitzicht vanaf de 57ste verdieping op de boot. Vanaf bovenaf zag je nog meer dat de stad veel waarde hecht aan mooie gebouwen, alles moet prachtig zijn als het ook simpel kan. Nadat ik toen de lift terug heb genomen naar de begane grond ( nee, trappen lopen was geen optie, anders had ik datnatuurlijk ............. niet gedaan). Vanaf hier ben ik toen naar de Singapore river gelopen waar de rivier de stad in gaat. Hier heb ik toen rustig iets gegeten in een eettentje langs de haven.

Toen heb ik de metro genomen naar Chinatown, het was leuk om je even in China te wanen. Al vond ik het niet erg bijzonder. Er waren meer souvenirwinkels dan tradionele winkels in de gewone winkelstraat. Helaas was een tempel die in Chinatown gelegen is gesloten. Bij de Chinese markplaatsje was leuker om te zien. Er was bijvoorbeeld de mogelijkheid om 4 levende kikkers te kopen voor slechts S$10 (5,50 euro).

Hierna ben iknaar de metro gegaan richting Dhony Ghaut omnaar het Singapore National museum te gaan. Ik kwam alleen terrecht in een groot winkelcentrum met wel 7 verdiepingen! Daarna heb ik maar de metro verder genomen richting het volgende station en toen was ik zo bij het museum. Het was een groot en erg mooi museum al had ik de boodschappen al wel na 10 minuten begrepen.

Singapore dag 3

Ik ben eerst naar de grote elecktronica wall geweest, die was gelukkig deze keer wel open, alleen nog niks gekocht. Toen heb ik rond half 12 de metro genomen richting de Chineze tuinen. Ik had eerst het idee om naar de botanische tuinen te gaan helaas was de metro daar in de buurt dicht voor onderhoud.Ik had voor de tuinen gekozen om even uit de stad te zijn en lekker uit te waaien.De tuin was erg mooi en groot. Verder zeggen de foto's genoeg de link om ze te bekijken staat onderaan het artikel.

Naar de tuinen ben ik naar de Singapore Zoo gegaan. Het is een prachtige dierentuin, ze hebben het zo proberen te bouwen of het lijkt of je in een soort tropisch regenwoud bent, dit is erg goed gelukt. Link naar de foto's staan onderaan het artikel.

Vanuit de Zoo ben ik terug gegaan naarde Singapore river om daar aan het water wat te gaan eten. Een prachtige plaats met uitzicht op het koniale disctrict van Singapore.

Singapore dag 4

Vandaag heb ik nog een paar extra aankopen gedaan: nieuwe slippers en een fotocamera. Voor de slippers ben ik weer terug gegaan naar de Raffles shopping centre. Voor de fotocamera ben ik naar Funan digitallife mall gegaan.De elecktronica producten zijn in Singapore zijn iets goedkopers als in Nederland, dit komt omdat het in de buurt ligt van de buurt ligt van de landen waar het wordt geproduceerd. Bijvoorbeeld een ipod touch heb je hier vanafongeveer 175 euro.

Later opde middag ben ik naar het Singapore Art Museum gegaan. Dit museum vond ik leuker als het national museum. Er was moderne kust, de meeste zalen waren leuk, ik mocht er helaas geen foto's nemen.

Hierna heb ik mijn spullen opgehaald bij het hotel en de taxi genomen richting het vliegveld. Ik was ruim 3 uur voor mijn vlucht op de luchthaven, maar na een uur stond er op borden dat mijn vlucht 're-timed' was. Dit betekende dat mijn vlucht pas paar uur later ging.

Australie

De vlucht naar Australie was goed en ik heb veel kunnen slapen en gelukkig geen last gehad van huilende kinderen. Ik haalde echter maar net mijn volgende aansluiting naar Sydney in Darwin. In Sydney waren Marc en Sonja op mij aan het wachten.

Binnenkort meer over Australie

Foto's:

Singapore

Singapore Zoo

Reacties

Reacties

Tim

Koen, leuk verhaal man! Maar ik kan de foto's niet zien. Als ik er op druk kom ik op de zelfde pagina terug.

Groetjes!

Jaap

Hee Koen,

leuk dat je nu al veel verkent hebt klinkt allemaal erg leuk!
Foto's doen het inderdaad nog niet.
Ben benieuwt naar de verhalen over wat je mee maakt in Australië

laterss

Rik

Leuk verhaal koen! En idd je foto's doen het (nog) niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!