Adelaide

8 janauri

Vandaag heb ik de lange reis gemaakt van Melbourne naar Adelaide met de trein. De reis duurde 10 1/2 uur, maar de trein is zeker aan te raden om mee te reizen, erg veel beenruime in vergelijking met de bus en de vrijheid om af en toe naar een andere wagon te lopen om wat te drinken te halen. Het is wel een slopend dagje maar het voordeel van de trein is dat ik in het binnenland rij en dus wat van het land kan zien.

9 janauri

Eerste volledige dagje in Adelaide. Ik ben vandaag als eerste naar het South Australian Museum geweest, het is een natuurwetenschappelijk museum. Jammer van dit museum was dat het vooral op kinderen gericht was, dus dat het mij niet altijd even erg aansprak. Naast dit museum stond nog een museum met een aantal prachtige schilderijen onder andere uit Nederland uit de Gouden eeuw. Hierna ben ik naar de botanische tuinen gegaan. Het is weer een prachtige tuin er staat een bijzonder gebouw in de botanische tuin. In dit gebouw proberen ze een tropisch klimaat na te doen en kijken wat voor effecten het heeft op de planten.

10 januari

Ik ben vandaag naar de Adelaide Zoo gegaan. Het is een vrij normale dierentuin maar het er is een speciale soort in deze dierentuin: de panda. De panda is in het wild bijna uitgestorven en er ook maar een paar dierentuinen ter wereld met deze dieren.

11 janauri

Door de stad heen gelopen en rond gekeken naar verdere bezienswaardigheden. Ze zijn al bezig met het opbouwen van een terrein voor de tour down under die vanaf zondag hier in Adelaide van start gaat.

12 janauri

Deze avond kwamen Max & Pieter aan. We hebben deelgenomen aan een acitiviteit van het hostel, 2 bier en een pizza voor maar 10 dollar!

13 janauri

Max, Pieter en ik zijn vandaag een beetje door de stad gaan lopen en kijken naar de enkele hoogtepunten van deze stad.

14 janauri

Vandaag heb ik een wijnproeverij gehad in de Barossa valley, het is een van de bekendste wijnvelden van Australie. Eerst gingen we naar Jacob's Creek (deze advertentie zie je nu ook staan bij de Australian Open). Daarna hadden we nog 3 proeverijen. Het was allemaal super goed verzorgd met een heerlijke barbie tussen de middag.

15 janauri

Lekker een dagje relaxen aan het strand. Met de tram van het centrum van Adelaide naar het strand is het een half uurtje dus lekker dichtbij en een dagje met een strakblauw luchtje en heerlijk zonnetje!

16 janauri

Vandaag met de bus naar de ferry en met de ferry naar Kangeroo island, en nu maar wachten op de volgende ochtend of het echt zo mooi is.

17 janauri

De tour was wederom weer erg goed verzorgd. We gingen eerst naar het strand om zeeleeuwen van een afstand van ongeveer 8 meter te kunnen bekijken. Het leuk om te zien dat er meer dan 50 zeeleeuwen lekker op het strand lagen van de zon te genieten. Hierna hadden we een lunch en een vogelshow. De show was erg leuk en het bedrijf is van de broer van de overleden crocodilhunter. Na de show gingen we naar een paar rotsen die al meer dan 500 miljoen jaar oud waren. Vlakbij was nog een rots waar tientallen zeeleeuwen lagen en je kon er weer op zeer korte afstand komen. Toen dit afgelopen was hebben we een klein soort boederij bezocht waar ze kangeroos, walibi's en koala's hadden.

18 janauri

De ferry en de bus terug richting Adelaide, verder nog even de stad in geweest om wat rond te kijken.

-----------

Jullie hadden nog wat foto's tegoed,

hier de link om ze een voor een te bekijken:

link voor een overzicht van alle foto's

niko pronk

Hoi, Ik ben een vriend van peter de Leeuw die voor een deel met jou reist. Leuk om af en toe via deze blog op de hoogte te blijven